«Κάθε πράγµα στον καιρό του... ...και ο κολιός … ..... ΠΟΤΕ τον Αύγουστο».

Δημοσιεύτηκε - Πέμπτη - 5/9/2019
«Κάθε πράγµα στον καιρό του... ...και ο κολιός … ..... ΠΟΤΕ τον Αύγουστο».

Τα ψάρια, αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής,ψητά,χρειάζονται μόνο λεμόνι κατά το μαγείρεμα και αφού βγουν από την φωτιά χρειάζονται φρέσκια αρωματική ρίγανη,αλάτι και ελαιόλαδο.

Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ο κολιός είναι "παχύς", πολύ λιπαρός, γεμάτος αυγά και πολύ νόστιμος, γι' αυτό ίσως να βγήκε και η παροιμία ''ο κολιός τον Αύγουστο''
Ο κολιός είναι πελαγικό είδος και ζει σε κοπάδια κοντά στις ακτές, ενώ τα τελευταία χρόνια, λόγω της υπεραλίευσης, ο πληθυσμός του έχει μειωθεί.
Έτσι θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί η γνωστή, επίκαιρη παροιμία , τον Αύγουστο είναι η περίοδος αναπαραγωγής του συγκεκριμένου είδους.Για την προστασία του πληθυσμού του ψαριού πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωσή του το καλοκαίρι .

Η WWF επισημαίνει οτι δεν πρέπει να γίνεται αλίευση ψαριών κατά την περίοδο αναπαραγωγής τους, όταν αυτά είναι «αυγωμένα» και δεν έχουν προλάβει να γεννήσουν, αλλά και νεαρών ψαριών που δεν έχουν προλάβει ακόμα να αναπαραχθούν.

Επίσης, κάποια είδη, όπως η γόπα και ο σαργός, αλλάζουν φύλο στην πορεία της ζωής τους, οπότε είναι εξαιρετικά σημαντικό να ωριμάσουν για να αναπαράγονται οι πληθυσμοί τους.

Ανεξάρτητα από την εποχή, η κατανάλωση ψαριών θα πρέπει να γίνεται 2-3 φορές την εβδομάδα. Όπως και τα θαλασσινά, έτσι και τα ψάρια είναι εύπεπτα και περιέχουν φώσφορο, ιώδιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, χαλκό και κοβάλτιο.

Επιπλέον, είναι πηγές άφθονης βιταμίνης Α, Ε και D (ειδικά όσα τρώγονται με το κόκαλο) και ορισμένων Β και φολικού οξέος, ενώ τα ιδιαίτερα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο γαύρος, η σαρδέλα, η μαρίδα, ο κολιός, η πέστροφα και η τσιπούρα, περιέχουν σε μεγαλύτερες ποσότητες τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Τα παραπάνω λιπαρά οξέα, αποδεδειγμένα συνεισφέρουν στην προστασία του οργανισμού μας . Αν όλοι καταναλώνουν περίπου 30 γραμμάρια ψάρι την ημέρα (όσο 1 σπιρτόκουτο) θα μειωθεί το ποσοστό εμφάνισης καρδιοπαθειών κατά 50%!

Έτσι, πέρα από ‘καλό λίπος’, βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία, τα ψάρια και θαλασσινά είναι καιπολύτιμη πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ χοληστερόλη συναντάμε και στα δύο είδη, περισσότερη όμως σε ορισμένα θαλασσινά.

Σύνδεσμος:
Τελευταια Νεα